سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی اثرات آهنگ کودکانه

 

ریتم موسیقی آهنگ کودکانه می تواند کودکان را به یاد آهنگ های مورد علاقه آنها بیاندازد. خواندن شعر و آهنگ کودکانه، به کودکان در مورد صدا، زیر و بم، حجم و عطف کمک می کند. در حالی که اینها عمدتاً کارکردهای گفتار هستند، اما برای یادگیری خواندن کودکان نیز بسیار مهم هستند.

علاوه بر این، قافیه می‌تواند به کودکان کمک کند صداها را در کلمات شناسایی کنند و خانواده‌های کلمات را شناسایی کنند. 

شعرکودکانه اگرچه کوتاه است، اما همچنان مملو از عناصر ادبی مهمی مانند شخصیت‌ها، ساختار روایی، کلمات جدید و گاهی اوقات قافیه است که می‌تواند به کودکان در ایجاد مهارت‌های سوادآموزی اساسی و پیشرفته‌تر کمک کند.

کودکان تخیل شگفت انگیز و فعالی دارند. خواندن شعر های کودکانه می تواند به کودکان کمک کند تا با تشویق آنها به فکر کردن در مورد روابط جدید و غیرمنتظره بین کلمات از خلاقیت خود بهره ببرند. 

یکی از هفت مهارت مهم برای ارتقای سواد، حمایت از رشد شفاهی است. خواندن شعر با صدای بلند، درست مانند بلندخوانی ژانرهای دیگر، می تواند به کودکان در بهبود مهارت های سوادآموزی کمک کند. وقتی بچه‌ها با صدای بلند می‌خوانند، عمیق‌تر به صدای کلماتی که می‌گویند فکر می‌کنند و بنابراین مهارت‌های خواندن خود را بهبود می‌بخشند.

نکته شگفت انگیز در مورد شعرهای کودکانه این است که انتزاعی است. شعر می تواند ساختاری روایی، ساختار غیرخطی داشته باشد یا حتی مجموعه ای از کلمات مورد علاقه شما باشد. هنگامی که کودکان در حال یادگیری خواندن هستند، دادن آزادی به آنها برای بیان خود از طریق شعر می تواند یک تجربه آموزشی و سرگرم کننده باشد. و چه کسی می داند، خلاقیت نوشتن آنها ممکن است شما را شگفت زده کند!

شعر کودکانه ژانر عالی برای بلندخوانی است زیرا ریتمیک، رسا و سرگرم کننده است. یک رویداد شعرخوانی را در خانه یا کلاس خود میزبانی کنید و شعرهای کودکانه مورد علاقه خود را با بچه های کوچک به اشتراک بگذارید.

پابلو پیکاسو زمانی گفت: "چهار سال طول کشید تا مثل رافائل نقاشی کنم، اما یک عمر طول کشید تا مثل یک کودک نقاشی بکشم."